O SERWISIE

Misją serwisu Fashion Branding jest angażowanie do dyskusji na temat branży mody i kreowania marek, zachęcanie do pogłębiania wiedzy i dzielenia się nią. Dzięki Fashion Branding wyjaśniam modę i branding, opowiadam o świecie marek jako części naszej codzienności, stylu życia, kultury i komunikacji. Nadaję znaczenia modzie. A to jest pierwszy polski blog o brandingu w branży mody!




Dlaczego nastolatki oglądają Wspaniałe Stulecie i dyskutują na jego temat na Twitterze, co charakteryzuje fanów Beyonce z Ameryki Południowej, czemu matki chcą pokazać, że nie muszą być idealne, studenci zaczęli wymagać od wykładowców wiedzy, a starsi ludzie są bardziej aktywni niż znudzeni życiem i kredytami trzydziestolatkowie? 

Marki nie mogą funkcjonować z dala od rzeczywistości. Wiedzieli o tym twórcy perfumiarskiego boomu w latach 20. XX wieku, autorzy reklam z lat 60., a nawet średniowieczni rzemieślnicy. 

Dla pracowników marketingu marka jest sposobem na odróżnienie się od konkurencji i wartością sprzedaży oraz podłożem budowania lojalności klienta, dyrektor kreatywny (albo grafik) dostrzega w niej kierunkowskaz wszelkich działań wizualnych, a dla PR-owca brand stał się wyznacznikiem komunikacji i argumentem w działaniach z mediami i influencerami. 

Co to jest branding? 

Branding to proces budowania wizerunku marki i jej świadomości w myślach ludzi i marek konkurencyjnych. Składa się na niego projektowanie tożsamości: zachowania (np. scenariuszy sprzedaży, ścieżki kontaktu między pracownikami, charakterystyki udziału marki w wydarzeniach, postępowania w ramach reklamacji), wyglądu (m. in. logo, design strony internetowej, projekt sklepów, banery w newsletterach, uniformy pracowników) i komunikacji marki (sposoby prowadzenia mediów społecznościowych, wybór ambasadora marki, sesje zdjęciowe, tone of voice).

Wszystkie te elementy są ze sobą nierozłączne i nie funkcją oddzielnie. Przenikają się.

Branding pozwala znaleźć osobom, markom i organizacjom odpowiedzi na pytania:
- kim są
- kto powinien się o tym dowiedzieć
- jak powinien się o tym dowiedzieć
- i dlaczego ma to kogoś interesować. 

Agnieszka Holland w jednym z wywiadów powiedziała że film, a właściwie seriale mają wpływ na kształtowanie rzeczywistości, z naciskiem na postawy ludzi. Jako przykłady podała wybór Baracka Obamy na prezydenta USA. Podobnie jest z markami. Pokazują świat, do którego zapraszają ludzi. Konkurują między sobą, żeby pokazać, że to ich rzeczywistość jest lepsza od innych marek.

Tak jak seriale, marki tworzą rzeczywistość i jednocześnie są jej częścią. Potrafią wzbudzać emocje i porywać za sobą tłumy wiernych fanów. Niełatwo za nimi nadążyć, jeśli nie śledzi się ich na bieżąco, ale dobrze wykreowane zostają niezmienne i niepowtarzalne jak kultowa Moda na sukces. 



Prześlij komentarz

Dzięki za komentarze!
W razie pytań pisz: contact@fashionbranding.pl

 
Copyright © Fashion Branding - bringing meaning to fashion. Designed by OddThemes