Feminizm i moda Acephala - Neo-Suffragette | wywiad z Dorotą Pawlicką



Czym jest feministyczna moda we współczesnym świecie? O feminizimie i modzie rozmawiam z Dorotą Pawlicką, autorką ilustracji do najnowszej kolekcji na sezon jesień/zima 2017/2018 Acephala. W krótkim wywiadzie artystka opowiada o współpracy z marką przy kolekcji Neo-Suffragette i byciu feministką. 

***

Kasia Kwiecień: Powiedz, jak przebiega taka współpraca z marką?

Dorota Pawlicka: W tym przypadku przebiegła idealnie:) Monika Kędziora zgłosiła się do mnie z konkretnym pomysłem, który od razu pokochałam. Znała moje ilustracje, projektowałam też wcześniej patterny, więc współpraca odbyła się w pełni wzajemnego zrozumienia. Wspólnie poszukiwałyśmy zdjęć -inspiracji.

W kolekcji Neo-Suffragette inspirowałaś się zarówno historycznymi fotografiami pokazującymi kobiety walczące o swoje prawa, jak i współczesnym Czarnym Protestem. Co jest dla nich wspólne? 

Bardzo wiele, łączy je sytuacja, różni głównie strój. Oczywiście wiele zostało już wywalczone, ale sytuacja kobiet wciąż nie jest idealna.


Obecnie nie mówi się już o autorytetach, wzorach do naśladowania, a o influencerach, osobach mających wpływ. Kto według Ciebie (i dlaczego) mógłby być wzorem/inspiracją feminizmu dla młodego pokolenia kobiet?

Dla mnie inspiracją są koleżanki. To z nimi rozmawiam o bieżących problemach w aktualnych realiach, o prawdziwym życiu. Tak na szerszą skalę, super rzeczy robi Lena Dunham i fajne jest też to, że wyłamuje się ze stereotypu idealnej celebrytki.

Czym jest feminizm dla Ciebie? 

Chyba stanem naturalnym. Zaskakuje mnie, kiedy kobieta twierdzi, że nie jest feministką. Myślę wtedy, że rozumie to pojęcie inaczej niż ja.

A czy feministką może być tylko kobieta?

Oczywiście, że nie. Znam niejednego feministę.

Wśród haseł na transparentach kolekcji Neo-Suffragette znajduje się m. in. "the future is female". Jak widzisz przyszłość kobiet w Polsce i na świecie?

Mam optymistyczną wizję, że w szerszej perspektywie idziemy do przodu. Świadomość powoli zmienia się na coraz szerszą skalę, mimo przerażających decyzji politycznych.


ACEPHALA | Kampania kolekcji „Neo-Suffragette” na jesień/zimę 2017-18

Zdjęcia: Bartek Wieczorek 
Stylizacja: Michał Koszek 
Modele: Weronika Wood Aleksandra Trzcińska Coco Kate Armada Tomasz 
Make-up: Pola Dzwigala
Włosy: Kamil Pecka

Ilustracje: Dorota Pawlicka

O kolekcji:
Ilustracje Doroty Pawlickiej dla Acephala były inspirowane Czarnym Protestem i marszami w Waszyngtonie oraz pochodami sufrażystek. Nadruki przedstawiają feministyczne hasła i stojące za nimi idee, ale przede wszystkim pokazują ewolucję tego ruchu na całym świecie. Dodatkowym elementem, który spaja cały koncept nowej kolekcji Acephala Neo-Suffragette" jest wybór materiałów użytych w kolekcji. Marsze i protesty odbywają się na ulicach, więc streetowy charakter ubrań podkreślają drelich, twill, sztruks i jersey.


Podziel się:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarze!
W razie pytań pisz: contact@fashionbranding.pl

 
Copyright © Fashion Branding - bringing meaning to fashion. Designed by OddThemes