Kultowe ubrania z polskich reklam | Brand Brunch #2




W odniesieniu do lat 90. i pierwszej połowy 2000 nie można użyć innego słowa niż "kultowy". Z pozoru drobiazg, a naprawdę punkt odniesienia do rzeczywistości i prób jej konstrukcji w branży reklamowej. Wracamy do czasów kiedy PR, reklama i marketing można było oddzielić od siebie grubą kreską :) Tym razem wybrałam dla Was 5 reklam pokazujących sposób ubierania, a zatem wyobrażenia o życiu poszczególnych grup docelowych w starych reklamach m. in. Mentosa, L'oreala i Americanos.

Lata 90. to czas, kiedy wszystko co związane z "nowym" marketingiem w Polsce, się zaczęło. Polscy (i nie tylko) przedsiębiorcy inwestowali w reklamy jak szaleni, a zachłyśnięci kolorowym światem mieszkańcy miast, miasteczek i wsi poddali się zakupowemu szaleństwu. Kreatywni zatrudniani w agencjach reklamowych i firmach marketingowych wszystkiego dopiero mieli się nauczyć, a na palcach obu rąk można było policzyć osoby, które miały kiedykolwiek styczność z przygotowywaniem kampanii na taką skalę, jak złote czasy telewizji. To już nie to samo, co zajęcie jakiejś szpalty w prasie czy krótki spot radiowy. 

1

Mentos. The Freshmaker to nie tylko prekursor storytellingu w reklamie, ale też współczesnych youtuberów specjalizujących się DIY. Już widzę te chwytliwe clickbaity!

  • Co zrobić, gdy złamie Ci się obcas?
  • Ratunek na złamany obcas
  • Złamany obcas? DIY w 20 sekund!
  • 5 sposobów na złamany obcas!




Trzeba przyznać, że stylizacja bohaterki reklamy jest bezbłędna. Idealnie pasuje do wyobrażenia yuppie, która pracuje w trybie 9-17 i po pracy, w piękny słoneczny dzień, wychodzi na lampkę campari czy martini w towarzystwie koleżanek lub na randkę z przystojnym maklerem giełdowym (ewentualnie typem w stylu MacGyvera).

2

Biały kostium (nie garsonka, nie konfekcja) zdecydowanie wiódł prym w stylizacjach reklamowych. Tym razem Cindy Crawford przewodniczy spotkaniu zarządu jakiejś zacnej spółki. Reklamuje szampon do włosów, ale w sumie - kto by na niego zwracał uwagę!




3

W latach 90. oprócz kariery w korporacji można było zarabiać sztabki złota w telewizji! Wtedy biały kostium zamieniamy na niebieski, z powodów wiadomych, niebieski wzbudza zaufanie, to kolor kojarzący się z profesjonalizmem. A ludziom mediów się ufa! Tak jak Christy Turlington w reklamie L'oreala.





4

Lata 90. w Polsce nie mogłyby istnieć bez ról Bogusława Lindy. Twardziel jakich mało, więc został zaangażowany do reklamy Americanos - dżinsów, które nosiły znamię zachodniego świata Chicago zza oceanu. Po prostu musicie to zobaczyć (lub sobie przypomnieć)! Oglądajcie od 1:36.



5

A jako dodatkowy smaczek, już pomijając ciuchy - Era. Możesz więcej.
Czyli historia o tym, jak opowiadano historie na długo przed wzruszającymi spotami Allegro ;)


Podziel się:

3 komentarze :

  1. Kasia, świetnie! :D Z przyjemnością przeniosłam się w czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajny wpis! dzięki za powrót do baaaardzo fajnych czasów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Kasiu :) Po ostatnich Twoich odwiedzinach u mnie w końcu wpadłam też do Ciebie i muszę powiedzieć, że zostaję na dłużej! :) Bardzo fajne treści! <3
    Pozdrawiam, Alisa

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarze!
W razie pytań pisz: contact@fashionbranding.pl

 
Copyright © Fashion Branding - bringing meaning to fashion. Designed by OddThemes