5 rzeczy, na które czekam jesienią



Szkoły, studia podyplomowe, MBA i kursy dla pracujących zawodowo często służą tylko networkingowi. Idziesz na konferencję czy warsztaty nie po to, by zyskać nową wiedzę, ale cenne kontakty. I to jest ogromny atut takich wydarzeń, ale dziś pokolenie YZ (cokolwiek tu nie wpiszemy) potrzebuje czegoś więcej - konkretnej wiedzy wypływającej z doświadczenia. Znalezienie praktyków, którzy dodatkowo mają umiejętności, nazwijmy to, pedagogiczne - może graniczyć z cudem. Szczególnie w sektorze mody, biznesu i nowych mediów. Jednak ta nisza sukcesywnie nabiera rozpędu! Przed Wami 5 wydarzeń, na które z niecierpliwością czekam tej jesieni.




1. Fashion PR Talks


Ponad rok temu opublikowany został mój pierwszy tekst w rozwijającym się serwisie Fashion PR Talks. Dziś to już prężnie funkcjonująca instytucja, nie tylko kształcąca w zakresie biznesu mody, ale tworząca też forum wymiany doświadczeń i wiedzy oraz będąca miejscem, gdzie można znaleźć partnerów do zrobienia projektów zmieniających oblicze mody. Dla mnie ta współpraca to dobry warsztat stylu pisania i motywacja do rozwijania się w sektorze mody, ale przede wszystkim super atmosfera i okazja do poznania świetnych osób, które chcą tak jak i ja - nadać znaczenia modzie. Olka Kaźmierczak, założycielka Fashion PR Talks, w nowym roku akademickim zadbała o kadrę na wysokim poziomie. Nie mogę się już doczekać warsztatów z Marianną Szeib - Brand Managerem Christian Dior Parfumes - Strategii budowania marki i produktu luksusowego oraz Sue Seel - strateżką od PR-u konsumenckiego
Jeśli interesuje Was tematyka to koniecznie sprawdźcie całą listę warsztatów TU.

Nie wiem czy wiecie, ale Fashion PR Talks wydaje też e-booki, możecie pobrać je tutaj. Wkrótce wydanie wrześniowe!

2. Marketing Progress


Konferencji około marketingowych jest mnóstwo. W każdym mniejszym, większym mieście organizuje się eventy branżowe, warsztaty i prelekcje, ale niewiele z nich jest cokolwiek warte. Prelegenci przychodzący na spotkanie jak na imprezę dla znajomych, z prezentacjami, których powstydziłby się student pierwszego roku studiów, bałagan organizacyjny i braki w podstawowych udogodnieniach (kawa i woda mineralna to luksus, do którego musisz dotrzeć ze sporym ekwipunkiem gadżetów od sponsorów, których nie potrzebujesz) są na porządku dziennym. A udział w takich wydarzeniach kosztuje - nie tylko paręset złotych - przede wszystkim czas, który można było bardziej twórczo, produktywnie wykorzystać. Są jednak takie inicjatywy, które wyznaczają kierunek i standardy w branży. W październiku będę uczestniczyć w organizowanej od kilku lat konferencji Marketing Progress poświęconej komunikacji. Tematem przewodnim jesiennej edycji jest Nowa Rola Marketingu - zapowiada się dawka wiedzy serwowana przez specjalistów z agencji, dużych firm i niezależnych ekspertów. Czy dowiem się czegoś nowego o influencerach, budowaniu experience routes odbiorców marki i tym co napędza branżę kreatywną, czyli video? Liczę na to, że tak! 
Informacje o Marketing Progress znajdziecie TUTAJ.



3. Pierwszy numer L'Officiel Polska


Jestem fanką prasy drukowanej. Przy całej sympatii i używaniu mediów internetowych, to właśnie gazety są czymś wyjątkowym - przynajmniej dla mnie. Musi jednak zostać spełniony jeden warunek - lektura jest porywająco pochłaniająca, zarówno treścią wizualną - graficzną, jak i tekstową. Nie znoszę pretensjonalnych, kolorowych, celebretyzujących piśmideł. 
Jednym z moich ulubionych magazynów jest Monitor Magazine. Od kiedy dowiedziałam się, że rodzeństwo Kustrów - Sebastian i Ewelina, stojące za jego wydaniem, jesienią wypuszcza na rynek polską edycję L'Officiel - nie mogę się doczekać. Mam nadzieję, że pojawi się wreszcie najbardziej profesjonalna pozycja o tematyce mody we współczesnej polskiej prasie. Kwartalnik będzie miał też swoją stronę internetową, której redaktor naczelną została Ewelina Kustra. 


4. Blog Forum Gdańsk


I to kolejna impreza, na której nie udało mi się jeszcze być. W tym roku też się nie zapisywałam, bo w ten sam weekend są warsztaty Fashion PR Talks z Marianną Szeib. Nie omieszkam jednak rzucić okiem na live streamingi :)

O tym że wydarzenia blogowe są super - chyba nikogo przekonywać nie trzeba. Co ważne, takie spotkania to nie spędy blogerów czyhających na darmowe gifty i próbki, a rzeczowe konferencje, którym towarzyszą prelekcje doświadczonych w boju influencerów, przedstawicieli agencji marketingowych, pr-owych, digitalowych, specjalistów od narzędzi internetowych i networking - odczarowujący stereotypy, które zdążyły narosnąć. Potwierdza to inicjatywa zapoczątkowana przez Kasię z bloga Zapętlone. Już od jakiegoś czasu we Wrocławiu organizowane są comiesięczne warsztaty i wykłady (jeden z nich nawet ja prowadziłam) WROBLOG. Ostatnio wraz z ekipą zaangażowanych ludzi udało się zorganizować konferencję, na którą przyjechali blogerzy z całej Polski! Wielki szacunek, bo co do całego wydarzenia nie można mieć żadnego zarzutu! Team Wroblog postarał się nawet o zorganizowanie nam wolnego czasu - Instawalk po Wrocławiu, zwiedzanie Afrykarium z jego dyrektorem czy klasyczne afterparty. Konferencja spowodowała u mnie falę różnych przemyśleń - ale to chyba temat na osobny artykuł, tymczasem zerknijcie tu na pierwsze zdjęcia!



5. Art & Fashion Forum


Art&Fashion Forum to cykl warsztatów i konferencja dla młodych i zdolnych twórców z branży mody: m. in. fotografów, dziennikarzy, projektantów i ilustratorów. Dotychczas odbyło się 9 edycji, a mnie jeszcze ani razu tam nie było, nawet na otwartych wykładach. Postaram się w tym roku dołączyć do tego grona, więc mam nadzieję, że będziecie trzymali kciuki. Sprawa może być skomplikowana, bo wydarzenie zahacza aż o dwa moje zjazdy na uczelni!

Nie wiem, czy kiedykolwiek przestanę mieć głód wiedzy, a wolę mieć nadzieję, że pozostanie on moim “nałogiem” do końca życia. Rozwijanie się w XXI wieku to nie nudne życie z nosem w książkach, tylko wiele ekscytujących odkryć każdego dnia. Jesień jest u mnie zawsze najbardziej dynamicznym czasem w roku, więc nie mogę się już doczekać co jeszcze dobrego przyniesie!

Podziel się:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarze!
W razie pytań pisz: contact@fashionbranding.pl

 
Copyright © Fashion Branding - bringing meaning to fashion. Designed by OddThemes