Biblioteka

Kasia się kształci. Nie tylko studiowo, ale też modowo. Dziś opowiem Wam troszkę o książce, którą czytam już od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że tuż po sesji skończę ;)

"Fashion Brands, Branding Style from Armani to Zara" ("Marki, styl marek od Armaniego do Zary") autorstwa Marka Tungate'a. Jak sam napisał o tej książce dyrektor zarządzający Conde Nast Nicholas Coleridge (wydawnictwo mające pod swoimi skrzydłami m.in. Vainty Fair czy GQ) jest to niezbędna baza da wszystkich, którzy chcą coś osiągnąć w świecie mody. Oczywiście traktuję te słowa z przymrużeniem oka, niemniej jednak - lektura warta uwagi!

A co w niej?
"You don't buy clothes - you buy an identity." tzn. Nie kupujesz ubrań, lecz tożsamość.
O pierwszej udokumentowanej marce, o śmierci i ponownym odrodzeniu się wielkiej mody, kształtowaniu tożsamości, kooperacji haute couture z high street. O tworzeniu trendów, ich anatomii, o aspektach sprzedaży czyli kampaniach, modelkach i celebrytach "którzy sprzedadzą wszystko", o powrocie do przeszłości i nowych rynkach przyszłości. Czyli dość kompleksowo, napisana lekkim językiem księga dla pasjonatów mody nie tylko w kwestii ubrań, dodatków czy całej otoczki medialno-reklamowej, ale też tej kalkulacyjnej - ekonomicznej. Szczerze mówiąc nie wiem czy jest wersja w języku polskim, ja czytam po angielsku.

Ciekawostek tam wiele, wśród nich między innymi: o syndromie sztokholmskim czyli jak to się wszystko Szwedom udaje? ;) H&M jest już chyba wszędzie! Jorgen Anderson były szef i główna postać marki (przeszedł w 2010 roku do Esprit!) powiedział "My nie dyktujemy stylu. Nasz styl jest tym, czym wymagają od nas klienci."

Polecam, jeśli macie trochę wolnego czasu :)

Podziel się:

2 komentarze :

  1. Może poczytam :) no tak, Doda jak zawsze musiała pokazać to i owo ;D przebierała się kilka razy, niestety, aparat odmówił mi posłuszeństwa :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Quite frankly wanted to say many thanks for letting us know about this,
    very interesting info.

    Here is my blog post :: Debenhams promotional code

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarze!
W razie pytań pisz: contact@fashionbranding.pl

 
Copyright © Fashion Branding - bringing meaning to fashion. Designed by OddThemes